Alla inlägg den 9 augusti 2016

Av Krister - 9 augusti 2016 23:24



Det är väl ingen som har undgått det faktum att både Ica och Willy:s har infört kontantlösa kassor i samband med att de gamla sedlarna fasas ut allteftersom inom handeln och att kontanthanteringen har minskat. Skyltarna som informerar vilka kassor det gäller hänger i takhöjd, som om man skulle rikta blicken upp mot taket när man handlar.


Igår upprepades samma betendemönster som man kan förvänta sig, en kontantkund fick vända i kassan och snällt ställa sig sist i den långa kön intill. I en av kassorna på Willy:s förväntas kontantkunden mata in sedlarna i en svart låda i knähöjd under kassabandet. Det gäller att man är frisk nog att kunna böja på knäna och att man får med sig kontanterna som matas ut. - Man får den uppfattningen att dagens teknik är till för att tjäna ett samhälle där det inte får finnas tecken på ålderssvaghet eller sjukdomstillstånd.   



Av Krister - 9 augusti 2016 08:07




Efter det sena träningspasset igår kväll vägde jag 79,5 kilo. Kroppsvikten brukar hålla sig där mellan sjuttiosju och åttio, men helst inte över åttio eller under sjuttiofem. Man ska vara måttlig då det gäller lchf också så inte vikten skenar iväg uppåt.   -  Jag började träna under återhämtningen från utmattningssyndrom 2003 och har fortsatt med träningen sedan dess. Min erfarenhet är att man inte kan gå ner i vikt enbart av träning, men det finns förstås undantag. Det är kombinationen av kost och motion som är avgörande.  För egen del bar jag på över tjugo kilos övervikt och trivdes rätt bra med det om det inte hade varit för det höga blodsockret. Blodsockervärdet låg på fastande 5,3 mmol/L i morse. Senaste långtidsblodsockernivå 37 mmol/L.  -   Jag har tragiskt nog sett personer som övergett lchf och gått upp till samma övervikt som innan. För mig är det kontrollen av diabetes som motiverar att fortsätta och undvika medicinering så länge det nu går.






Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards