Alla inlägg den 3 september 2016

Av Krister - 3 september 2016 20:53




Enligt bmi bär jag på 1,7 kg övervikt. Dessa värden är relativa och beror en del på muskelmassan. Den första dietisten som jag besökte sa att jag behövde gå ner till 70 kg. Det är för mycket. 77 kilo tycker jag känns bra. För eget vidkommande var viktresan förhållandevis lätt, varför göra det krångligare för sig än vad det behöver vara?

Läs innehållet på varorna du köper. Kolhydrater och socker får inte överstiga 5 g per 100 g. Ät fettrik mat. Jag rasade över tjugo kilo under dryga sju månader utan att tänka på det så särskilt mycket. Metoden heter lchf. Och låt den bli din livsstil. Gå gärna in på kostdoktorn.se för vidare vägledning. -  Tyvärr har även den rörelsen blivit alldeles för kommersialiserad. 


Det sägs att det är svårare att gå ner i vikt för personer som lever i familjeförhållanden än som singel, det ligger en del i det, men det är nog snarare karaktären det handlar om, diciplinen. Jag kostbehandlar min diabetes 2 och har normala blodsockervärden och normaliserat mitt blodtryck. Dessutom har balansen förbättrats.




Av Krister - 3 september 2016 17:20





Slog oss ner i stallkafét på Överjärva gård i förmiddags som ligger i höjd med Järva krog, ute vid golfanläggningen. Där brukar gästerna umgås över generationsgränserna för att inta en sallad med hembakt kaffebröd och pannkakor till ungarna. -  För egen del brukar det bara bli en kopp kaffe numera. Kafé- och restaurangmiljöerna återspeglar rätt bra det socioekonomiskt sett åtskilda samhälle vi lever i, då liksom nu, men på olika sätt. Här påminns vi om sekelskiftets hårda statarliv liksom borgarskapets priviligierade tillvaro.







  

    




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards