Alla inlägg den 5 september 2016

Av Krister - 5 september 2016 23:00





En vän i min bekantskapskrets gick för några år sedan ned från 130 kilo till nuvarande 80 kilo genom lchf. Den här typen av vittnesbörd gillar jag. Han kommer att bespara sjukvården en massa skattemedel med en förbättrad hälsa och förmodligen ett längre och friskare liv.  -   Inte lika entusiastisk blir jag av att höra om personer som går ner i vikt genom bypassoperationer då det är operativa ingepp i kroppens organ det handlar om, och de komplikationer som kan uppkomma av det. Det handlar också om förslappad överskottshud som i värsta fall måste avlägsnas med plastikkirurgi, men det är inte lika roligt att prata om. Det gäller också om man går ner hastigt i vikt genom dieter.  Ju äldre man blir desto mindre elastisk blir ju huden.  Jag har väl klarat mig hyfsat bra från det då viktminskningen inte varit så stor.









Av Krister - 5 september 2016 16:24



Hörde i RadioUppland i eftermiddags om att den i media riksbekanta "Ensamma eken" på E4 i höjd med Läby, mellan Uppsala och Tierp,  har eldhärjats under lördagsnatten. Sånt tycker jag är trist. Nu framkom det inte i sändningen om eken har klarat sig. Sådant är ju intressant att få veta. Under mörka kvällar har jag haft den upplysta eken som ett uppskattat riktmärke på vägen hem från Tierp mot Arlanda. 



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards