Alla inlägg den 9 september 2016

Av Krister - 9 september 2016 22:55




Den här kvällen hade sett helt annorlunda ut om inte det äldre paret hade plockat upp min plånbok utanför Coop och besvärat sig att ringa upp mig. Jag är oerhört tacksam över att det finns medmänniskor som är så pass omtänksamma. Korten fanns kvar och enkronorna. Det märkliga var att jag inte hade reflekterat över att jag saknade plånboken, samtalet kom som en överraskning. Samtidigt som batteriet i telefonen laddades ur helt efter samtalet och slocknade.   


Numera övergår alltfler butiker och restauranger till ChipXpress. Man behöver inte knappa in någon sifferkod, det gör man inte heller i parkeringsautomaterna sedan tidigare. En betalkortförlust kan bli en mardröm då kontot kan länsas obehindrat. Bara för att det ska gå lite fortare i kassorna. 





Av Krister - 9 september 2016 10:20





Avocadosalladen med kyckling som tillval och tsatziki som jag åt på en pizzeria i Täby centrum igår eftermiddag, pekar på vardagliga lösningar i ett lchf-perspektiv som handlar om att utesluta eller lägga till något på tallriken. Den här gången uteslöts majsen som fick ligga kvar oäten, annars fungerade måltiden bra där mina vänner med god aptit beställde in pizzor. Det går ju bra med en pizza också om man skippar brödet, men då kan man lika väl beställa in något annat med den smaksatta Ramlösan.

Jag har ju kostbehandlad typ 2 diabetes med normala blodsockervärden som låg fastande på 5,4 mmol/L i morse.  


Vy från parkeringsgaraget i Täby centrum igår där man får ställa sig fritt i två timmar, bilen registeras fototekniskt, parkeringsskiva behövs alltså inte.






    







Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards