Alla inlägg den 15 september 2016

Av Krister - 15 september 2016 23:54




Gjorde mitt simpass ikväll igen. Jag får ta en billigare duschtvål med mig nästa gång, den jag hade ställt ifrån mig hittade jag inte, och att ta resterna från andra flaskor känns inte så kul. Det är inte så mycket att bära på när jag ska simma, simväskan är mindre än den för gymmet. Badvakten pratade om att jag skulle låsa in mina värdesaker i de små förvaringsskåpen, vilket jag gör. Det sker ofta inbrott i de stora klädskåpen, men det har hänt att det sker inbrott i de små värdeskåpen också. En familj som jag känner till fick problem med försäkringsbolaget som inte ville ersätta det som försvann från värdeskåpet då detta ansågs var något som kommunen skulle ersätta. 


Det var sagt att jag skulle gå på hockeymatch nu på söndag, men den person som skulle slå följe ringde ikväll och sa att det måste ställas in. Den åttioårige farfadern hade blivit påkörd av en bil på motorcykeln och avled av skadorna. I den åldern har man inte samma uppfattnings- och reaktionsförmåga, så man vet inte. Motorcyklar är livsfarliga, man sitter oskyddad. 



Av Krister - 15 september 2016 18:26




Var in till Kista galleria idag och Teliabutiken där jag fick veta att min vattenskadade Sony Xperia E4g inte gick att reparera. Batteriet är dessutom inkapslat och åtdraget med åtta små stjärnskruvar i bakstycket, vilket innebär att det blir svårare att ta loss batteriet när mobilen blivit fuktskadad. Att lossa på batteriet är den första åtgärden man gör.  - Jag fick användning av min några år äldre Xperia och satte in samma sim-kort, men mycket av den senaste samtals- och medelandehistoriken har gått förlorad. En del merjobb blir det nu framöver med att leta efter telefonnummer. 





 



Av Krister - 15 september 2016 09:00




Snabbmatrestauranger som McDonalds, Max, Burger King och Sibylla och andra, har fått ett oförtjänt dåligt rykte om sig för att de säljer skräpmat, tycker jag. Särskilt Donken som har blivit något av ett skällsord när man pratar om fetma och amerikaniserad snabbmatkultur. -  I tisdags kväll beställde jag en ost- och baconburgare med räksallad på Sibylla, jag räknas som stamkund då jag använder 2 för 1 erbjudanden och får stämplar i stamgästkortet. Man kan se rejält fetlagda matgäster där också emellanåt, men de väljer inte som jag en mineralvatten, byter ut pommes frites mot sallad, och plockar bort den ena halvan av brödet på burgaren och lägger till räksallad. Det går hur bra som helst att behålla vikten med snabbmat om man tänker förnuftigt och i linje med lchf. 


Max restaurangerna har i sin meny Low carb burgare där brödet har bytts ut mot ett stort salladsblad, burgarna kan bli lite väl rinniga i den kombinationen. Brödet suger upp vätska. Vid ett tillfälle blev jag tillfrågad om jag ville ha pommes frites som tillval, men då hade det varit poänglöst med tanke på kolhydratinnehållet.

Hörde för en tid sedan att när en svensk familj ville ha en sallad med mineralvatten på en McDonalds-restaurang i Sydkarolina fick de svaret att de inte hade sallad i menyn, och vatten bara att diska i. Då kan det bli svårare att följa riktlinjerna. -


Ett Low Carbmål på Max i bild.





   












Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards