Alla inlägg den 16 september 2016

Av Krister - 16 september 2016 22:13




I Svt Nyheter stod det i dag om att tiggarna har blivit en del i gatubilden och svenskarnas vilja att ge har avtagit. Men fortfarande finns tusentals tiggare i Sverige, de flesta lever i misär och en del utnyttjas grovt. -  Att tiggarna har blivit färre är något som jag har konstaterat i köpcentrumens huvudentréer. Jag tycker att övernattningarna i bilar och i tält på rastplatserna söder om Arlanda har minskat också, det är trist att de skräpar ner så pass och  bryter av grenar från träden i närheten när de eldar.


I Arlandatrakten säljer de kvastar och köksredskap i trä, och i somras kom jag över en yoghurthink med handplockade hallon för en femtiolapp utanför Ica Maxi, Arlandastad. Har väl aldrig ätit så mycket hallon en sommar som i år, och goda var de också. Blandade dem med blåbär i yoghurt. Jag brukar skänka en tjuga till en äldre man utanför närbutiken vilket jag gjorde även idag. Det har också hänt att en av dem har sålt de hemlösas tidning Situation Stockholm, samtidigt som en landsman har tiggt i entrén.







Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards