Alla inlägg den 18 september 2016

Av Krister - 18 september 2016 14:19






Rörde ner de sista fiskbullarna i katrullen med thaisoppa, ägg, broccoli och blomkål nu i morse, jag hoppar över frukosten. Fiskbullar är ingen kulinarisk upplevelse, men här fungerar det bra. Jag vill äta något med fisk varje dag i veckan, och det här går ju fort att tillaga.


Eftersom jag är kyrklig av mig så blev det ett gudstjäntbesök den här söndagen också och nu under temat Gud och mammon. Underförstått är det den andliga rikedomen som framhålls utifrån Bibeltexterna och vårt förhållningssätt till den marknadskonsumtion som vi är mer eller mindre underställda. Det gäller de flesta partier också för den delen som på ett eller annat sätt anammar den fria marknaden och de konsekvenser det medför.  Utifrån mitt synsätt är det marknadsliberalismen som utgör det största hotet mot både miljö och folkhälsa och som skapar fördelningspolitiska konflikter världen över, men det predikas det inte om. 




 



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards