Alla inlägg den 2 januari 2017

Av Krister - 2 januari 2017 10:40

 

 

Vid årets slut brukar jag sammanställa körsträckan med bilen som låg totalt på 5331,4 km. Trenden mot kortare körsträckor håller i sig. Som mest har jag kört över tio tusen mil under ett år, men då var jag bosatt utanför Tierp och hade jobb i Stockholmstrakten. Jag flyttade därefter närmre Stockholm. -  Kilometerräknaren i Kian slog om till 39 000 mil i mitten av december.

 

Jag vet faktiskt inte hur länge jag ska ha bilen kvar. Det finns ingen direkt anledning till att byta den. När rosten börja få fäste, när bilen fyller tio år, kanske. Eller uppnådda sextio tusen mil. Växellådan och motorn kanske rasar. Man kan ju också ledsna på bilen, men det har jag inte gjort än. Man kan ju krocka. Jag har blivit påbackad två gånger på parkeringsplatsen och påkörd i kö vid ett under de sex år jag haft den.

 

 

Av Krister - 2 januari 2017 09:16

 

 

Blodsockret låg fastande på 5,6 mmol/L i morse. Vikten tar jag på gymmet.

 

Kylskåpet fungerade igen efter avfrostning, men dräneringsröret i kylskåpet behöver förmodligen rengöras med en vakumspruta som suger ut det som täpper till i röret. Systemet kan vara igensatt med is och annat, sa kompisen. Om kompressorn fungerar ska det inte vara några större fel. Nu fungerar det i varje fall igen. Kyl- och frys ska väl frostas av några gånger om året vilket man inte alltid tänker på. Vitvaror har ett relativt lågt inköpspris, men det är logistiken och annat som är besvärligt kring ett byte.

 

Jag har bott i lägenheten i precis tio år, flyttade in den 1 januari 2007. Jag borde flytta oftare, bor man för länge samlar man på sig en massa onödigt som bara tar plats. Eftersom jag bor i en bostadsrätt känns det jobbigare då lägenheten måste säljas, det känns motbjudande. Och vad ska man flytta till?

 

 

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards