Alla inlägg under januari 2017

Av Krister - 25 januari 2017 23:58

 

 

Blodsockervärdet låg på 5,3 mmol/L i morse, och vågen visade på 76,7 kilo efter det sena träningspasset ikväll. Jag hade käkat innan så det påverkade säkert något. 

Rätt pinsamt, kom på mig med att jag bar med mig den gröna kundkorgen ut från Apoteket idag i gallerian med plastpåsarna kvar i korgen. Märkligt att inte personalen såg att jag bar ut korgen. Att glömma ta av sig de blå tossorna på fötterna efter läkarbesöket är nog steget pinsammare om man upptäcker det ute på stan. Den dagen kanske kommer den också.  

 

 

Av Krister - 25 januari 2017 15:29

 

 

Fick några små vassa vita plastbitar i räksalladen på Sibylla igår kväll, jag gick fram till kassan och sa till. Restaurangchefen ringde mig i morse och förklarade att de vassa plastbitarna kom från en hink, men om det var restaurangen eller leverantören som hade brustit i rutinerna stod oklart. Jag skulle kompenseras med ett presentkort.

 

Idag slog kassapersonalen på ÖB in nio varor då jag hade lagt åtta på bandet. Det rörde sig om en tia. Det har hänt tidigare i andra butiker, och man får lätt för sig att det är ett medvetet förfarande för att höja omsättningen. Jag åker inte gärna tillbaka för den summan, och det är svårt att bevisa i efterhand. 

 

 

Av Krister - 24 januari 2017 11:53


Januari anses ju vara årets fattigaste månad, läser man om i media, rubriker som återkommer varje år när julkonsumtionen är över och det är ebb i kassan. Jag tycker att februari är den månad som är mest kännbar under året när åtminstone jag har fler räkningar som ska betalas i slutet av januari. Det kan röra sig om årsavgifter utöver kvartalsutgifter. Januari är en rätt lugn månad ekonomiskt sett.



Av Krister - 23 januari 2017 11:26




Kan man, med utgångspunkt från Tredje Mosebok 19:33-34 verkligen bekänna sig som en sann kristen och samtidigt sympatisera med Sverigedemokraterna? 


V.33 "När en främling bor hos er i ert land, skall ni inte förtrycka honom. V.34 Främlingen som bor hos er skall räknas som en infödd bland er,  du skall älska honom som dig själv. Ni har ju själva varit främlingar i Egyptens land. Jag är Herren , er Gud." -  Citat ur Gamla Testamentet, Bibeln.


Av Krister - 22 januari 2017 20:54



Tvättade bilen sent i fredags kväll igen i Uppsala. Bara efter en dag ser den lika dan ut som innan. Har skrivit tidigare om att jag blir nojig över däck som ser halvplatta ut, fick för mig att det var pyspunka idag igen. Den mjuka gummiblandningen gör att vinterdäcken greppar bättre i vinterföre. OK hade ingen lufttrycksapparat att kontrollera lufttrycket med idag. Letar just nu efter kameran, kan ha tappat den. Det är mycket så här års att släpa på in och ut genom dörrarna. Handskarna är ett litet elände, men har hittat dem varje gång hittills i blötan.




    



Av Krister - 21 januari 2017 22:29

 

 

Besökte Burger Bistron vid Märsta station ikväll med sällskap. Beställde in Veckans burgare men bytte ut stripsen mot sallad. Det är en stor skillnad på snabbmatkedjornas hamburgerkött och det som serveras på högrev som här då det har med smak och konsistens att göra. Det gick bra med vispad grädde i kaffet, men kanel fanns inte att uppbringa. Personalen sa att de inte var ett bageri.


Förmiddagsskaffet intogs i Sollentuna som tidigare lördag med återkommande Sara.



   





Av Krister - 20 januari 2017 11:20


Besökte snabbmatkedjan Sibylla igår. I flera år har jag haft ett stamgästkort där man samlar stämplar för varje måltid vilket givit rabatt på ett mål i ett fullstämplat kort. Den roliga tiden är nu förbi. Någon skivad gurka i salladen fanns inte att få, och den äldre kvinnan glömde att ta betalt för räksalladen som extra tillbehör, vilket jag uppmanades att betala i efterhand med en tia och en ursäkt. Den här gången fick jag inte tillbaka mina rabattkuponger utan hänvisades till att ladda ner deras app. Appar förslöar mobilerna och de kan haka upp sig. Hittills har jag undgått att ladda ner någon app alls. Är det fler som vägrar installera appar? -  Ge inte app! 

Av Krister - 19 januari 2017 16:37

 

 

Fick ta hand om de praktiska detaljerna kring ett inbrott i mina vänners lägenhet idag. Man kan säga att mina farhågor besannades, har tänkt på att det kan hända även dem då de är bortresta. Jag går igenom posten och spolar i avloppen, något som görs varje vecka. Det känns att det är för mycket nu med tanke på det inbrott som jag själv har råkat ut för. Här ska jag dessutom ringa ett utlandsnummer för att nå dem.

 

Vi bor i en otrygg värld, och det spelar inte så stor roll hur mycket vi skyddar oss. Man ska nog inte äga så mycket av värde, egentligen.

Snickaren som bytte ut skivan i altandörren i min lägenhet efter inbrottet, berättade att när de råkade ut för ett inbrott i villan tog förövarna bilnycklarna i hallen och stal bilen, och det mitt på dagen då de var hemma.

 

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards