Alla inlägg den 12 februari 2017

Av Krister - 12 februari 2017 20:24



En äldre kvinna har ringt och påmint mig vid flera tillfällen, senast igår kväll, om att jag ska besöka henne. Eftersom det är en lång resväg in till Solna och Jungfrudansen, har jag dragit ut på det. Man kan inte låta besöket vänta hur lång tid som helst med ett gott samvete. I eftermiddags blev det äntligen av, dryga tio mil totalt med återresan inräknad. Jungfrudansen har en fantastisk vy över Mälaren.


Platsen väcker minnen till liv sedan den tiden jag körde busslinje 504 i området 1979. Det var mitt första riktiga jobb, tjugoett år gammal och arbetsgivaren var SL. Bussarna var från 1967, Volvo med Hägglundkarosser och halvautomatiska växellådor, så kallade Wilsonvagnar.

Det kunde hända att tryckluften i tankarna tog slut i utförslutet mellan Haga norra och Solna centrum med påföljden att bussens bromssystem slog till och bakdörrarna som också drevs med luft, flaxade upp samtidigt med den kraftiga inbromsningen. -  Bilder från i eftermiddags.



   




 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards