Alla inlägg den 20 februari 2017

Av Krister - 20 februari 2017 08:40



Personen jag ser framför mig är kortvuxen och rund som en boll. Han säger att det är svårt att få tag i byxor som passar eftersom låren är stora, och jag försöker vara snäll och säger att det även kan vara ett problem för kroppsbyggare att få tag i byxor som passar i benvidden och när det gäller att få tag i skjortor som passar i halsvidden. Och så klappar han sig om magen och frågar om jag inte märkt att omfånget har minskat sedan sist vi träffades, och jag svarar att jag inte har tänkt på det. Eftersom han säger sig ha varit elitidrottare i ungdomsåren, vet han allt om  kostvanor och vad som är bra för kroppen i näringssynpunkt. Det är svårt att prata vettigt med personer som har en förvrängd kroppsuppfattning, jag har haft det själv också delvis.


Jag har tränat i över tio år med övervikt och vet av egen erfarenhet att det inte går att gå ner i vikt om man inte samtidigt äter förnuftigt och drar ner på kolhydrater och socker. I tonåren har man en högre kroppsförbränning och idrottar man samtidigt kan man väl förmodligen vräka i sig onyttigheter utan att det märks.  Diskussionen avslutades diplomatiskt med att säga att det är både individuellt och relativt och får nöja oss med det tills ämnet poppar upp igen.





 

Av Krister - 20 februari 2017 07:56



Blev av med tvättiden nu under morgonen, fastighetsskötaren blev vittne till händelsen. Först blockerade jag dörren med min plugg, men då finns det inget bevis på att det är min inbokade tid som har tagits, så jag stannade tvättmaskinerna och pluggade in en ny tid på brädan.

Det jobbigaste med tvättiderna är att jag måste ställa klockan på en kvart i sju, det är för tidigt och jag får kämpa mig upp. Det är ju en halvtimme som gäller innan nästa tvättstugegäst kan använda min tid och den hade inte uppnåtts. Det har hänt att jag av misstag tagit miste på tvättdag också, men det här är något annat som liknar okunnighet om regler eller respektlöshet.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards