Alla inlägg den 22 februari 2017

Av Krister - 22 februari 2017 15:06



För att det inte ska se så ödsligt ut i köpgallerian i Arlandastad har fastighetsägaren satt upp fototapeter i de tomma fönstren föreställande just butiker av olika slag. En rätt rolig lösning på problemet när butiksägarna flyr höga lokalhyror och ett svikande kundunderlag. Ica Maxi var den butik som drog flest kunder, men fortfarande finns ett antal klädbutiker, en frisörsalong och ett apotek kvar i fastigheten, liksom hotellet. Ingen vet vad som ska hända med lokalerna. Jag provde skor till nedsatt pris, men kunde inte hitta några som passade. Storlek 42 går åt först. Tog en fika i restaurangen. - I bild entrén där tidigare Kicks och Ica Maxi inrymdes. Från igår.




   




Av Krister - 22 februari 2017 12:13


 

Har haft det tvivelaktiga nöjet att borsta bort den nyfallna snön från grannarnas parkeringsrutor nu vid middagstid. Jag undrar över varför jag gör det besväret, men det har väl med att jag eftersträvar en slags ordning och reda i samhället som styrs av den halvdana ansvarslösa marknaden där det ska snålas in på det mesta i underhållsväg. Under min bil är det fortfarande barmark. Det var mest på tak och motorhuv som de tunga snöchoken drogs ner med den långskaftade borsten, snö som har i det närmaste klisterkonsistens. Det positiva är väl att en del av vägsmutsen dras med i borstsvepen. Vi får väl se hur mycket av snön som ligger kvar mot kvällen. 

 

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards