Alla inlägg den 3 mars 2017

Av Krister - 3 mars 2017 22:08



Tvättade bilen ikväll i halvniotiden utomhus i någon plusgrad på OKQ8 i Uppsala på hemvägen. I förra veckan var det flera minusgrader så jag lät det vara. Jag tycker att tvättperioden för åttio kronor har blivit kortare. Jag hinner inte med, eller så tvättar jag långsammare.


Mobilladdaren som ansluts till cigarettuttaget, som man sa förr då rökning i bilen var vanligare, gick sönder igår kväll då jag skulle ladda iPaden. Gick in på bensinmacken och skaffade några nya glassäkringar, men det var inte det felet. Köpe en ny Charger connektor, eller usb-laddare 12 v som det står på kvittot,  på Clas Ohlson i Gränby för 199 kronor. Fick använda den gamla usb-sladden som passade till mobiluttaget. 

 

 








Av Krister - 3 mars 2017 10:17



Pratade med en person som har som jag typ 2 diabetes, tar tabletter och injeserar, vilket inte jag gör då jag kostbehandlar min diabetes. Han har också kraftig övervikt och nämnde att han hade problem med potensen. Det är vanligt att man får det problemet av diabetes, sådant kan leda till depression, men blodsockret låg på normal nivå.

Har man inte tillräcklig motivation till livsstilsförändring och därav drar ner på medicineringen genom minskat socker- och kolhydratintag och rör på sig, vet jag inte vad jag kan tillföra mer än att lyssna och ge goda råd och samtidigt inte vara moraliserade. Det är ändå där jag tror man måste börja oavsett.

 

Vikten låg i varje fall för eget vidkommande på 77,0 i onsdagskväll efter träningspasset. Blodsockret låg på 5,5 mmol/ L i morse, fastande.




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards