Alla inlägg den 30 april 2017

Av Krister - 30 april 2017 23:52



Årets valborgsmässoafton ute vid högarna i Gamla Uppsala var mild med åtta plusgrader och inte direkt någon vind så det blev den lättare dunjackan, men mössan tog jag på. Fler besökare än förra året då det var kyligare.  Åt en getostburgare med sallad på Odensborg som har öppet längre än vanligt under sista april. Förra året bet jag sönder en kindtand av de hårda krutongerna i salladen.  - Bilder från ikväll.

 

 



     

     


 

 




Av Krister - 30 april 2017 16:47



Hinner väl inte att skriva så mycket mer än så här den sista april. Det blir att ta med sig stora dunjackan, mössa och handkar nu mot senkvällen då majbrasan tänds. Det har hänt alltför många gånger att jag underskattat kylan i för tunna kläder under sista april, men snö och regn slipper vi i år. Just nu dras jag med tinnitus, vilket kan ha med vädret och blåsten att göra, det brukar ge med sig. Jag har ju varit med en del och sjungit i manskör tidigare år, så sångerna väcker minnen till liv. Trevligt valborgsmässofirande önskar jag dig. Återkommer. 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards