Alla inlägg den 5 maj 2017

Av Krister - 5 maj 2017 10:41




Klippte ner rosenbuskarna inför sommaren igår. Häcken, Brudspireor, ska också klippas ner i år är det tänkt. Kaprifolen intill väggen klipptes ner i höstas och har skjutit nya skott. Den har risat till sig obemärkt med tiden och gav nästan inga blommor alls förra året. Hjälpte grannen med att lyfta bort en buske i föreningens rabatt där hon ska odla tomater och andra nyttigheter. Jag föredrar prydnadsbuskar som gör sig bättre i rabatterna.


Ett annat återkommande bestyr är bilens gummimattor som ska rengöras och för min del även lagas. Gummimattan på förarplatsen i Kian gick det hål i bara efter tre tusen mil, eller ungefär tre månader. Sedan dess har jag under den tid jag haft bilen lagat gummimattorna med svart textiltejp varje vårsäsong, det har gått bra i snart sju år. Det vittnar om den låga kvalitéten i Kia Motors bilar. Den mattsvarta färgen i växelspaksknoppen nöttes ner efter bara några veckor. Då jag har frågat på Kia Motors om nya originalmattor, har det bara funnits universalmattor att köpa. Det är en flik i originalmattan som skyddar mattfilten från slitage som saknas. Därför fortsätter jag att laga mina original gummimattor med textiltejp år efter år.


 

 



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards