Alla inlägg den 3 juli 2017

Av Krister - 3 juli 2017 11:19




Ögonkliniken i Kista som jag besökte i förmiddags får inte heller skylta öppet med sin företagslogga utanför fastigheten, vilket försvårar för kunden att hitta rätt. Det skulle inte förvåna mig om det rör sig om samma fastighetsägare i både Täby och i Kista. I varjefall fick jag veta att jag hade en lindrigare inflammation i vänster öga, det räcker med att man gnuggar sig utan att tänka sig för. Körtlarna i ögonlocken fortsätter att förbrättras, nu blir nästa återbesök först om ett år vid samma tid. Jag behöver inte använda värmekudde över ögonen, de sterila våtservetterna och ögonskummet lika ofta längre. 


Eftersom ögontorrhet inte klassas som ögonsjukdom inom den svenska sjukvården, ingår åkomman inte i högkostnadsskyddet. Det kan bli en kostsam  historia om man får problem med Blefarit, alltså ögonlocksinflammation, och kan handikappa den drabbade med mycket psykiskt lidande och onödig sjukfrånvaro. Idag slussas man mellan Vårdcentralen, optikerna och apoteken utan att få någon trovärdig och sakkunnig behandling som hjälper. Återbesöket idag kostade 800 kronor.







 









Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards