Alla inlägg den 5 juli 2017

Av Krister - 5 juli 2017 09:03





Dagen har börjat rätt bra, torktumlaren som stått trasig i flera veckor är nu lagad i föreningens tvättstuga. Jag slipper alltså torka mig på hårda riviga frottéhanddukar tills Electroluxen går sönder igen, det är bara en tidsfråga. Det är en rätt ny maskin sedan något år tillbaka.

Just nu har jag en svullnad i vadmusken i vänster ben och ned mot ankeln. Det kan hända att jag går i för hårda skor och den svenska sommarkylan kanske påverkar en del också med avstängd fjärrvärme i lägenheterna. Jag har dragit på mig stödstrumpor som jag har liggande, bra att ha hemma.  


Plockade med mig medlemstidningen Friskispressen hem och läste ett inlägg i frågespalten om träning och viktnedgång. Lider man av kraftig övervikt och expertisen rekommenderar att lägga till konditionsträning i vardagen, är det bra om man samtidigt lyfter fram risken för belastningsskador eftersom det tar hårt på knän och fötter vid kraftig övervikt. Och det ställer krav på bra träningsskor som dämpar. -  Jag tycker ju att samtidigt som man framhåller träningens hälsofördelar också bör nämna att många års hård och krävande träning kan orsaka förslitningsskador.


Sats Magazin, som egentligen inte är någon riktig nättidning eftersom den saknar en debatt- och ledarsida, tar upp sockret som hälsorisk i en artikel,  men nämner inte kolhydraterna i kosten som förvandlas till socker i kroppen, liksom frukt som bör ätas i måttliga mängder. 






   





 

 

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards