Alla inlägg den 6 juli 2017

Av Krister - 6 juli 2017 16:50



Tanken var den att jag skulle hjälpt till med att fylla i papper i förmiddags från Migrationsverket tillsammans med en person som gäller permanet uppehållstillstånd för familjen, men så blev det inte. Det hade förmodligen tagit för lång tid och vi får ta det vid ett annat tillfälle.


Sist jag hjälpte till i ett sådant ärende var för över tjugo år sedan. En turkisk man ansökte om permanent uppehållstillstånd för sin filipinska fru. Vi satt i Kista gallerian i uppåt fem timmar med alla dessa frågor från dåvarande Invandrarverket som skulle fyllas i, blanketter som hade stavfel. Hon fick sin ansökan beviljad, nu är det nog svårare, vi får se. 

 

Foten känns lite bättre idag, jag har bytt till andra skor och stödstrumpor. Eccoskorna är alldeles för hårda att gå i en längre tid, att jag aldrig lär mig.  -  Det var hastighetskontroll på länsväg 265 mellan Häggvik och Täbyavfarten vid middagstid, jag höll väl åttio på hundra sträckan. Uträttat ärenden i Vallentuna, Kista centrum och inköp i Rotebro. 


Vid den här tiden brukar jag försöka få tid över till friluftsbad, men har faktiskt inte tänkt så mycket på det än då vädret ser ut som det gör.





 






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards