Alla inlägg den 31 juli 2017

Av Krister - 31 juli 2017 15:36




Fick äntligen framrutan utbytt till en ny idag. Helst hade jag önskat en ny glasruta över sommaren, men det är inget att göra åt. Blicken dras åt sprickbildningen hela tiden. Jag beställde tid i början av juli, men fick ingen lånebil då. Nu fick jag den Nissan Micra som jag lånat tidigare vid byte av sprucken framruta för två år sedan.

Mickran är både motorsvag och bullrig, men det rörde sig inte om några längre sträckor som jag körde idag. Jag slapp fylla på bensin efteråt också. Tidigare har bränslenivån legat på reserven då jag hämtat ut lånebilen, nu var den fulltankad.

Det återstår att höra om det uppkommit knirrande plastljud som det gjorde förra gången. Åkte tillbaka flera gånger för att få missljudet åtgärdat. Eftersom jag kört buss i linjetrafik i många år, är jag överkänslig för missljud och vibrationer från inredingen.


Självrisken kostade mig 750 kronor,  jag har självriskreducering, annars hade summan legat på det dubbla.






   










Av Krister - 31 juli 2017 11:33




Det väcktes alltså inget åtal mot den sparkade generaldirektören Maria Ågren för brottet vårdslöshet med hemlig uppgift. Hon fick istället strafföreläggande och böter, ett beslut som ifrågasätts av jurister. Strafföreläggande får man vid snatterier, stöld och trafikförseelser. Jag tror inte man blir så mycket bättre människa av att skaka galler, det är nog tillräckligt hårt att betraktas som en av Sveriges mest kända brottslingar oavsett, och får sitt privatliv dessutom förstört. Hon bor ju i Norrköping och hade sitt arbete där. Nu får hon väl vänja sig vid att resa upp till Stockholm och elefantkyrkogården.

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards