Alla inlägg den 4 september 2017

Av Krister - 4 september 2017 15:53





Hyrde en Peugeot 208 på OKQ8 över helgen. Onödigt om man har egen bil, men jag vill inte slita för mycket på Kian. Det blir rätt långa sträckor dagligen ändå. Skulle det hända något vill försäkringsbolaget att man lämnar in bilen på närmaste auktoriserad verkstad och kan hämta ut en hyrbil som täcks av min tilläggsförsäkring. Det hände mig med en Fiat Brava då kopplingswiren gick av i Katrineholm i början av tvåtusentalet. Verkstaden fick genom en leveransmiss hem en parkeringsbromswire och den slitna kopplingswiren lagades provisoriskt, och gick av. Sedan var det bara att köra tillbaka med hyrbilen till Katrineholm när bilen var reparerad efter några vardagar. Jag hade passagerare med mig, det löste sig smidigt. 


Jag har kört en vit Peugeot av samma modell som den här innan från OK. Nu var de dubbfria vinterdäcken pålagda vilket jag tycker är tidigt. Höger hjulkapsel lossnade under resan och det luktade gammal parfym i bilen. Det visade sig då jag lämnade tillbaka bilen att någon tidigare hade transporterat färgburkar i baksätet som hade läckt ut på sittdynan bak och rengjorts med lösningsmedel. Tyget var förstört. Bara för att det är en hyrbil kan man inte bete sig hur som helst. Det är både djur och rökförbud i bilen, men inget parfymförbud. Hyrbilskostnaden för tre dygn hamnade på 1 409 kronor. När hyrbilen såg ut som den gjorde borde kostnaden varit lägre.

Jag tog med mig cd-skivor helt i onödan då det bara fanns ett usb-uttag för sticka.







         










Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards