Alla inlägg den 5 september 2017

Av Krister - 5 september 2017 11:05





Pratade ovanligt nog med en telefonförsäljare i förmiddags, nu från Öresundskraft. Det var jag som ringde upp, säljare brukar nästan aldrig svara efter de har ringt. Bor man på relativt små utrymmen tycker inte jag att det finns några större summor att tjäna på ett byte till ett annat elbolag. Det är väl annat för en villaägare. När man är kund hos Vattenfall förlängs avtalet automatiskt om man inte aktivt gör något åt det.

Marknadsliberaler som propsar för valfrihetsreformen förtränger det faktum att vi ständigt står inför valsituationer i vardagen som skapar en stress inom oss och tar energi utan att tillföra något annat än köpberoenden.  

 

 

Av Krister - 5 september 2017 08:07





Föreningen i mitt bostadsområde har beslutat att rabattodlingarna som mina grannar lagt ner så mycket omsorg och pengar i att få fina, ska grävas upp. Nya buskar ska planteras. Jag tog tillvara några Hosta som skulle komposteras och planterat om dem i min rabatt. Jag har haft Hosta tidigare, men inte lyckats få dem att ta sig mer än över sommarsäsongen.


Höstanemonen som planterades i början av augusti fortsätter att blomma. Likaså Fuchsian som sattes i kruka i början av juni. Tråkigt att det inte går att få växten att överleva i vårt utomhusklimat. Det har inte varit något år för Clematis heller. Bilden tog i slutet av juli. Fick se några enstaka blommor trots kall sommar. En ynka blomma på Caprifolen i år.





     

 








Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards