Alla inlägg den 26 september 2017

Av Krister - 26 september 2017 11:57



Trött över att möta vardagsrubriker som att "lönelyft skapar splittring i lärarkåren" och hur "läkare hyrs ut via dotterbolag", som beskrivs som "vilda västern", tänker jag på konsekvenserna av Alliansregeringens nyliberala avreglerings- och privatiseringspolitik och deras slöseri med skattemedel i dyra byggnadsprojekt. Och kömiljarden som skulle korta vårdköerna.

 

Igår kväll skedde en olycka i höjd med Stora Wäsby på motorvägen södergående i femtiden som skapade kilometerlånga stillastående köer. En tankbil hade läckt ut diesel och annat på vägbanan.

 

Jag funderar ofta över varför det ska ta så lång tid att fatta ett slutgiltigt beslut om att bygga en tredje fil på motorvägen ut till Arlanda flygplats som utgör ett viktigt nav för landets infrastrukturnät. Jag såg tidigt att motorvägen var avstängd och kunde ta mig fram på den gamla Stockholmsvägen som går parallellt med motorvägen. 

 


Svar på gårdagens fråga. Maskinen i gårdagens inlägg är ju en matta som rullas ut över markområden där bandsvagnar tar sig fram för att minska på markslitaget, men det visste ni väl redan. 





 





 

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards