Alla inlägg den 26 oktober 2017

Av Krister - 26 oktober 2017 17:26





Kontaktade försäkringsbolaget igår angående min fjärrlåsstyrda bilnyckel som gick i bitar vid trettio tusen mil ungefär. Det är ett tag sedan nu, och hände på parkeringsplatsen vid Blocks i Bromma rätt sent på kvällen. När själva nyckelämnet lossnar från dosan går det ju inte att starta bilen. Jag tejpade ihop nyckeln så gott jag kunde för att ta mig hem. 

Min tilläggsförsäkring ersätter för förlorad eller förstörd bilnyckel med en ny nyckel samt nödvändig om- och avkodning. Högsta ersättningen är 4000 kronor, resten få försäkringstagaren stå för, och så självrisken förstås.  En bilnyckel kan man bli av med på olika sätt, men att den går sönder som här i metallen som spruckit och där sprinten lossnade som höll samman metallämnet med dosan hör inte till vanligheterna.

Var in på kundmottagningen i förmiddags med skadenummer och anmälde skadan på Kia. De ska skicka ett kostnadsförslag till försäkringsbolaget, så hör de av sig.






     








Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards