Alla inlägg under oktober 2017

Av Krister - 3 oktober 2017 11:42



Skaffade en ny värmefläkt igår från Elgiganten. Adax varmevifte som elementet heter på norska, en norsk tillverkare. Den tidigare värmfläketen köpte jag på Elgiganten för två år sedan om jag minns rätt, en Wilfa. Nu gick den sönder igår kväll med en obehaglig illaluktande och karaftig rökutveckling. Eftersom värmefläkten stod på högkant slogs den ofta omkull och blev med tiden rätt bullrig och skramlade. I början var Wilfafläkten relativt tystgående.


Får se hur den nya från Adax håller i längden, den är lägre, står stadigare på golvet och känns rejälare i konstruktionen. Kostade 699 kronor.





       












Av Krister - 2 oktober 2017 08:38




Igår söndag hade Vällingby kyrka senarelagt gudstjänsten till fyra, så valet blev oväntat kyrkan i Hässelby strand. Kyrkorummet kändes litet då det ska inrymmas en stor kyrkokör, särskilt vid nattvarsdgången i en i övrigt fullsatt lokal.

Lika oväntat besökte jag med några etiopiska vänner den nyöppnade restaurangen Mesobe vid Hornstull.  Restaurang Ethiostar som ligger vid Handelshögskolan ger nog mer matupplevelse för pengarna. Valet blev den etiopiska maträtten Ye Doro Wot med det obligatoriska syrliga pannkaksliknande brödet injera. Det är brukligt att man äter med händerna, men eftersom köttet var så pass varmt använde jag bestick. Och så etiopiskt kaffe förstås i små koppar.







         













Av Krister - 1 oktober 2017 23:52



Det har skett en del oväntat idag som jag får reflektera över imorgon i mitt skrivande. Det är märkligt att man den första oktober ska behöva frysa i lägenheten. Igår natt fick jag trots att jag hade värmefläkt dra över mig en extrafilt för att inte frysa under täcket. Värmeelementen i lägenheten är fortfarnde kalla.










Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards