Alla inlägg den 2 januari 2018

Av Krister - 2 januari 2018 23:44

 

 

Fastevärdet på blodsockret i morse låg på 5,4 mmol/L. Riktigt bra. Julmaten trodde jag skulle påverka kroppsvikten mer än vad den har gjort. 79,6 kilo visade vågen nu ikväll efter träningspasset med crosstrainer, cykel, latsdrag och roddmaskin.  Det blir sällan någon ordning på träningen under storhelger då det är särskilda tränings- och badtider som gäller. Det känns bra att komna igång igen. 

 

 

Av Krister - 2 januari 2018 10:33

 

 

Förra årets sista och årets första dag börjar med hyrbil igen. Upptäckte för några dagar sedan ett litet läckage under motorn och har med en otät packning att göra. Det mesta brukar gå bra med hyrbilsförsäkringen, men får bara nyttjas som högst tre gånger under en avtalsperiod, så nu har jag en sista möjlighet kvar om det skulle hända något längsmed vägen. Nu slapp jag ta bilbärgning, ställde bilen utanför verkstaden.

 

Det som oroar mig mer är väl att jag glömde stänga vänster bakdörr på Kian som stod öppen nyårskvällen utanför verkstaden. Anledningen var att det var så mörkt att jag inte såg att dörren var öppen, men det mesta låg kvar i bilen. Upptäckte det lyckligtvis när jag skulle göra en extra koll nyårsaftonen.


I övrigt har jag haft förhållandevis låga miltal under 2017 sett till tidigare år som visade på dryga 4 500 mil under året. Det innebär också lägre återbäring då avdragen för arbetsresor har minskat genom åren. Det blir mellan två och tre oljebyten pår år räknat i tvåtusenmilaintervall.



   









Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards