Alla inlägg den 15 januari 2018

Av Krister - 15 januari 2018 21:13

 

 

Det var ett antal år sedan nu som jag frågade tekniker på några av Kia Motors verkstäder hur man skulle gå till väga för att byta batteriet i fjärrnyckeldosan. Det roliga var att jag redan visste hur det gick till, och instruktioner finns i handboken. Någon försökte prata bort det och en annan sa att det var bra med instruktionsbok när han hade gått bet på uppgiften och jag visade honom hur det gick till att lossa på locket och plockade demonstrativt ur batteriet. Se bild.



 











Av Krister - 15 januari 2018 19:24

 

 

Kunde konstatera redan i lördags då jag ställde bilen i parkeringshuset där det är torrt på golven, att det fortfarande var oljeläckage under motorn. Det är svårare att upptäcka det utomhus när det är regnblött på marken, men fick det bekräftat genom att lägga tidningspapper under bilen. Ställde Kian nu under morgonen åter igen utanför verkstaden. Det fanns ingen hyrbil inne på OKQ8 så jag hämtade ut en hyrbil på Cirkle K. Det tar några dagar att få hem reservdelar igen, fick veta att det är en packning ytterligare som måste bytas som orsakar läckaget.


Nu väntar vi väl på det stora snöfallet som ska dra in över landet i veckan om det nu kommer att bli de stora snömängderna som prognoserna pekar på.

 

 

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards