Alla inlägg den 17 januari 2018

Av Krister - 17 januari 2018 13:21

 

 

Fetmaforskren och professorn vid Karolinska Institutet Claude Marcus säger att det viktiga är att dra ner på mängden kalorier, sen spelar det ingen roll hur man gör det. Detta appropå en studie där 100  överviktiga amerikaner deltog som påvisar att fasta inte är bättre än kalorisnål kost för en viktnedgång.


Inte ett ord om att det är socker och kolhydrater som är den främsta orsaken till övervikt. Vi blir allt fetare och sjukare av transfetter, socker, kolhydrater och stress. Vinnarna är läkemedelsföretagen som gör enorma vinster på vår ohälsa.

 

 




Av Krister - 17 januari 2018 09:56

 

 

Stinsen i Häggvik går som andra handelsplatser en oviss framtid till mötes. Informationsskyltar i gallerian upplyser oss om att här ska det byggas nya lägnheter i området. Det jag vet är att en nybyggd liten hyrestrea i närheten kostar 11 000 kronor i månaden att hyra. En betydande del av lönen går ner i fastighetsbolagens fickor och slår mot övrig konsumtion. Här fick jag en parkeringsbot för några år sedan, jag glömde lägga fram parkeringsskivan i framrutan en kväll. Men samtidigt är parkeringshuset uppvärmt så jag har avisat bilen under kalla ihållande snörika vintrar.


Tiggarna som vanligtvis uppehåller sig i området är som bortblåsta. De brukar sitta inne i serveringen på Coop innan stängning och grupperar sig utanför, de åker väl hem vid den här tiden på året då det är för kallt att vistas ute. Det jag ser som positivt är väl att idéburna organisationer som Friskis & Svettis har övertagit stora ytor på det övre planet. Det finns också en boulebana inhyst i en av de tomma affärslokalerna.



       








Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards