Alla inlägg den 18 januari 2018

Av Krister - 18 januari 2018 16:53

 

 

Lämnade hyrbilen på Cirkle K i halvniotiden i morse. Kian blev klar redan igår kväll i femtiden, men jag hade betalat hyrtid till nio idag så då ska man väl nyttja tiden fullt ut. På Cirkle K förväntar sig personalen att man tankar upp bilen själv vid återlämnandet, på OKQ8 gör personalen det. I varje fall så var det en VW Polo som jag fick göra bekanstskap med i tre dagar, en bensinare.

Jag tycker att kvalitetsupplevelsen i en VW är en helt annan än i en Peugeot eller Renault, särskilt växellådan som känns rubustare och inredningen i övrigt. Designen, särskilt bakpartiet på Polon tycker jag ser omodern ut. Sedan har radioenheten CD-spelare fortfarande, vilket jag tycker är bra. Nu brydde jag mig inte i hur det var att byta glödlampor och fylla på spolarvätskan den här gången. Den lilla spaken som aktiverar värmen i ytterspeglarna förstod jag mig inte på, var tveksam över om reglaget fungerade. Funktionen sitter i samma enhet som man ställer in elspeglarna.


Hyrkostnden hamnade på något över fjorton hundra kronor för tre dygn. Det medför extrakostnader för kunden när verkstaden måste göra backjobb, och som här två gånger. Då det gällde stora reparationer kunde man få en lånebil av verkstaden tidigare, men det är inte lika lätt nu, om det inte gäller nybilsservicear. Det var packboxen till drivaxeltätningen som byttes och som orsakade oljeläckaget under motorn.



                     












Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards