Direktlänk till inlägg 19 januari 2018

Svenskt osvensk

Av Krister - 19 januari 2018 08:35

 

 

Det kändes riktigt bra att få göra ett träningspass i går kväll sedan simpasset i söndags kväll. Det som är typiskt svenskt är väl att påstå att man är osvensk. Som osvensk brukar jag ofta prata med dem som jag bastar med. Nu var det en afgansk grabb som hade talsvårigheter, men med ömsesidigt tålamod fick han fram det han ville säga. Eftersom han spelare amerikansk fotboll var det säsongsträning på gymmet. När man pratar den typen av  fotboll kommer man gärna in på styrka och vikt.

 

I tonåren vill man bygga muskelmassa och gå upp i vikt, för mig är det det motsatta med viktminskning. Nu hade jag gått upp ett halvt kilo igen. Man kanske skulle passa som rugbyspelare om jag bara ligger i lite. Det är väl bara att inse att man inte är ungdom längre och för att inte nämna kroppsskadorna som man drabbas av i den typen av fysiskt krävande lagsporter.










 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Krister - Tisdag 23 april 21:58

    Vi fick en fin dag i friluftsområdet vid Löwenströmska på förmiddagen, men det är ingen vårvärme. Ställde bilen vid Hammarby kyrka och följde promenadstråket längsmed Fysingen utan överraskningar med tanke på översvämningarna i förra veckan d...

Av Krister - Måndag 22 april 21:54


  Under eftermiddagens sammanträde i socialnämnden fick vi instruktioner hur vi redovisar våra arvoderade uppdrag genom självinloggning, självrapportering för förtroendevalda. Månadsrapportering, ekonomiskt utfall det första kvartalet av årsbudgete...

Av Krister - Söndag 21 april 22:52

    Ställde upp som extra kyrkvärd på förmiddagen. I dag spisades en kryddig kycklingsoppa med rotfrukter och grönsaker efter högmässan.   Fikade på konditori Kardemumma i Täby kyrkby med N i fyratiden, handlade på Coop Danderyd och tog igen...

Av Krister - Lördag 20 april 21:58

  Ställde upp som timvikarie på motivationsboendet  mellan 14-20. Det blir det sista arbetspasset i april.  Tog lördagsfikat på det för dagen välbesökta Kardemumma vid middagstid, gjorde inköp på Ica Kvantum i Väsby centrum. En 500 g keso, 125 g ...

Av Krister - Fredag 19 april 22:27


  Min yngsta syster brukar sällan ringa om det inte händer något oförberett inom familjen. Brorsan ska opereras akut och har drabbats av blodförgiftning.    Träffen i eftermiddag i Gränbystaden, ställdes in. Jag fick tid över till ett hembesök ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards