Alla inlägg den 3 februari 2018

Av Krister - 3 februari 2018 21:20



Cashguardmaskinen med växelmynt krånglade inne på konditoriet i förmiddags och kontantbetalningen gjordes en stund senare. Så även med mynten som jag skulle hämta senare, men jag struntade i det. Det gällde några enstaka kronor.

 

Fick ett sms om att komma över på inflyttningskaffe hos B i eftermiddags och ringde för säkerhets skull innan besöket och frågade om jag skulle ta något med mig. Det var tur eftersom det bara fanns pulverkaffe på bordet, ingen mjölk eller något mer att tugga på. Det hade blivit ett torftigt fika, och det känns som att jag måste tänka åt andra. Pulverkaffe smakar riktigt illa om man inte tillsätter mjölk, jag kan inte dricka det annars.

 

Gjorde mitt andra badhusbesök nu ikväll, senast var det i onsdags den här veckan. Det pratas mycket ryska i simhallen förutom arabiska som ute i samhället i övrigt.

Jag tycker att jargongen är rolig då grabbgängen med exempelvis syrianskt och turkiskt ursprung ordduellerar. Rå men hjärtlig kan man säga. Det är oftast öppet att komma in och säga något, vilket jag gör ibland.









Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards