Alla inlägg den 8 mars 2018

Av Krister - 8 mars 2018 15:58



Det var ett tag sedan jag var in och tappade blod sist på Akademiska sjukhuset i Uppsala. Har gått in och kikat på blodlagret för min blodgrupp AB+ och kan konstatera att stapeln ser välfylld ut. Däremot råder det brist på min blodgrupp i Stockholms län. Blodcentraler finns i Skanstull, Hötorget och på Odenplan. Man åker inte särskilt in till stan för att tappa blod.

 

Vad jag minns fanns det även en blodtapp på Danderyds sjukhus, men har ersatts med bussar som man ska försöka hålla reda på. Det är väl den moderatledda landstinget i Stockholms län som snålar in med försämrad tillgänglighet i förorterna.

 

På webbsidan  https://geblod.nu  står det att blodgivarna i länet blir färre, fler behövs för fortsatt säker sjukvård. Då får nog landstingets politiker se till att vi får fler permanenta tappställen framledes. Utanför tullarna.






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards