Alla inlägg den 12 mars 2018

Av Krister - 12 mars 2018 18:39



Stannade till en kort stund på Åbergs museum i Bålsta i eftermiddags mest för att se om det har hänt något sedan sist jag var där, men köpte inget, och kaffe dricker jag rätt mycket av ändå under dagarna. Gästerna i restaurangen bestod till den största delen av daglediga äldre damer, en buss stod parkerad utanför byggnaden med väntande chaufför.


Köpte två vita skjortor på H&M som kostade 149 kronor per skjorta. Man kan undra hur mycket en textilarbetare i Bangladesh har i timlön med ett sådant pris. Jag tänkte köpa på mig några till så jag kan skicka upp fler samtidigt till tvätteriet. Skaffade en mörkblå fleecejacka på Stadium nedsatt till en hundralapp. Hållbarheten är väl inte den bästa då det gäller fleece.

 

Sedan Stadiumbutiken började ta betalt för plastkassarna har användandet minskat med hälften. I miljöhänseende är det ju förstås en vinst. Det beror på vilket typ av plagg man köper, och sedan gäller det att komma ihåg att man ska ta en kasse med sig in i butiken.





   





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards