Alla inlägg den 14 mars 2018

Av Krister - 14 mars 2018 22:02


Såg Filip Hammar och Fredrik Wikingssons dramakomedi "Tårtgeneralen" på bio i Vällingby centrum idag som hade premiär den 7 mars. Besökarna bestod mest av pensionärer så här dags på dagen.

 

Filmen får hård kritik av Astma- och allergiförbundet då organisationen anser att filmen förlöjligar personer med astma, allergi och överkänslighet. Men filmen driver ju om man ska vara petig också med arbetarklassen i stort, och ortens pastor.

 

Berättelsen utspelas i Köping under våren 1985 och får något nostalgisk över sig, lite vemodig kan tyckas, och samtidigt skildrad med humor. Den här typen av framgångshistorier känns lite uttjatade. 

Det finns ett fint motormuseum i Köping värt ett besök. Var där för ett antal år sedan nu.

 


   












Av Krister - 14 mars 2018 08:29


Kom iväg till det sena träningspasset först vid halvnio igår kväll. Det är som att tröttheten lägger sig som ett töcken över mig under kvällarna. Stannade till vid Bredden söder om Väsby i går eftermiddag för en korare tupplur på en parkeringsplats innan hemkomsten, för att efter maten åter ta igen mig lagom pigg för träningen senare. Jag var lika trött i måndags kväll, men då stannade jag hemma. - Det är livsfarligt att köra dåsig bakom ratten, vilket kan likställas med rattfylla.

 

Blodsockrernivån låg på 4,8 i morse vilket beror på att jag trotsade hungern innan sänggåendet igår, och har med den oönskade viktökningen att göra.  






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards