Alla inlägg under mars 2018

Av Krister - 5 mars 2018 16:45

 

 

Fjorton dagar tog det att få fakturan från Parkman med posten idag. Kameratekniken vid infarten i parkeringshuset under Kista galleria kunde inte avläsa regnumret på bilen och skulle eftergranskas. Parkeringstiden med fakturaavgift hamnade därför på något över den dubbla avgiften som löd totalt på 45 kronor. Jag kunde inte komma fram på deras telefonnummer vid tillfället.


Något trevligare att berätta om var dagens besök i Faringe och på Thuns. Jag valde bort tacosen som ingår i hamburgertallriken och fick en sallad med bland annat soltorkade tomater och riven rödbeta, lite ovanligt sammansatt. I kolhydrathänseende kan man inte äta så mycket av just den salladen. Det var inledninggsvis en solig eftermiddag men snöfall på återresan. Bilder från i eftermiddags.



           







Av Krister - 4 mars 2018 21:05

 

Baksidan av åtets Vasaloppsfest fick jag erfara i kväll i halvsjutiden.  Årervändande bilister liksom jag satt i stillastående körer i södergående riktning mot Stockholm, i höjd med Rosersbergskrysset. Två trafikolyckor under loppet av en timme. Även gamla E4:an som löper parallellt med motorvägen var tungt trafikerad.

 

Nu tillhör jag den lilla saliga grupp ur arbetarklassen som har tagit emot Jesus Kristus som min personlige frälsare, och nöjde mig därför med att lyssna på slutresultatet efter dagens Vasalopp i bilradion ikväll. Jag brukar försöka hinna med två gudstjänster, och så blev det idag också.



Av Krister - 3 mars 2018 22:00



Såg den första animerade familjefilmen "Dumma mej" igår från 2010 på dvd. De en- och tvåögda gula varelserna med skyddsglasögon heter alltså Minioner. Jag har sett dem i hyllorna men inte vetat vad figurerna heter. Det finns liksom ingen anledning att ta sig till biografen för att se en familjekomedi av det här slaget om man inte har barn som vill se filmerna. Det har ju kommit två uppföljare sedan den första filmen släpptes. 

 

Förutom de charmiga döttrarna Margo, Edith och Agnes, omges man av fantastiskt färgglada miljöer. För att inte tala om de fantasifullt formgivna fordonen. 

Scenerna är roande, lättsamma och gulligt oförargliga, som en recensent formulerade det. Nog med superlativer.



 



Av Krister - 2 mars 2018 22:23

- Vem bryr sig om en fattig, sa en skolgrabb till sina jämnåriga skolkompisar i simhallen för en tid sedan. Det var tal om pengar. Ord som han kanske fått från någon vuxen hemifrån, tänkte jag. 

Om de kontanter jag lägger i Viktors mugg eller ger direkt i handen någon gång i veckan utanför Coop riskerar att bidra till människohandel, vill jag nog låta vara osagt. Det påstod finansminister Magdalena Andersson nyligen. Viktor har pekat på sina trasiga tänder och hade visst opererat halsen hemma i Rumänien sedan sist. Jag lägger inte så stor vikt i vad överbetalda socialliberala s-politiker uttalar sig om. Det är mina beskattade pengar jag bidrar med till Magdalenas välstånd och skänker av empati till Viktor. De har samma värde och äger rätten att leva ett gott liv.

I eftermiddags blev det en gåva på trettio spänn. Tiggeriet utanför våra butiker fanns inte innan Öststatsblockets gränser öppnades till förmån för de kapitalistiska marknadskrafterna som förslavar och fattiggör för de sämst ställda.

 

 

 

 


 

 

Av Krister - 2 mars 2018 08:20

 

 

Det här med siffror och talmystik är något märkvärdigt. Förutom hela tusental i mil brukar jag uppmärksamma när kilometerräknaren i bilen visar på samma siffror i följd.  Sexor gillar jag inte, särkilt inte då resans längd i kilometrar stannar vid tre sexor efter avslutad resa. De tre sexorna symboliserar odjurets tal i Bibelns Uppenbarelsebok.

 

Jag undviker att skaffa mig en bil med ett regnummer som slutar med 666 i siffertal. Det gäller förstås också i telefonnummer. Däremot föredrar jag de tre sjuorna 777, som anses heliga liksom treor. Ettorna gillar jag mest av utrymmesskäl, de tar minst plats i en ruta och är enklast att pränta ner på ett papper.

Det vore intressant att se om jag kommer att uppnå de sex femmorna med Kian.



 






 




Av Krister - 1 mars 2018 18:51



Gick ifrån fikat i församlingshemmet tidigare idag då det inte fanns plats vid borden. Man slår sig inte gärna ner där det står en eller två stolar kvar vid ett stort runt bord, det begränsar möjligheten till bordsgemenskap, om man inte självmant väljer att sitta ensam förstås.

 

Det borde kanske finnas en regel som säger att stolarna ska stå kvar vid borden, men det sunda förnuftet borde väl styra. Det öppnar för samtal med personer som man annars inte pratar med. 

 

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards