Alla inlägg den 9 april 2018

Av Krister - 9 april 2018 20:40

 

 

Eftersom jag fick frågan om jag ville hänga på in till Gamla stan idag, så blev det också en del bilder. Storkyrkan hör man ju om i olika kungliga sammanhang. Det kostar 60 kronor i entréavgift att vistas i kyrkorummet - bortsett söndagsgudstjänsterna. Fattas bara annat. Skulpturen "S:t Göran och draken" finns att beskåda liksom "Vädersolstavlan". 


Utbudet på kaféerna längsmed turiststråket var vad man kan förvänta sig, men inte något utöver, så vi slog oss ner på kafét i Kulturhuset. Kaffet var svagt och mandelbiskvierna var minimalistiska för 18 kronor styck och sortimentet begränsat. Det fick gå för den här gången. 

 

När jag besökt Stockholm har jag ställt mig vid Valhallavägen på helgerna. Nu tog jag pendeln in till station Stockholm City som är något helt nytt för mig sedan jag tog tåget för ett antal år sedan sist. De nya perrongerna är ju inglasade numera och har minskat risken att hamna framför tåget om man av någon anledning skulle falla ner på spåren. 



             







 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards