Alla inlägg den 15 april 2018

Av Krister - 15 april 2018 15:45




Det gick inte att ladda ner bilder från min gamla Nikon Coolpixkamera i fredagskväll på laptopen. Förmodligen var det för att jag tappade kameran i golvet tidigare på kvällen. En del funktioner på kameran får man lirka med lite för att de ska fungera. Nu tillkom detta.

Skaffade en snarlik ny kamera på Elgiganten igår för 1 495 kronor och en liten kameraväska, snarare dosa, för 129 kronor. Har förvarat kameran i en strumpa tidigare, men nu är det slut med det. Nu tar jag ut minneskortet från den gamla till den nya Nikon-kameran vid bildöverföringar och använder den gamla ett tag till så länge den fungerar.

 

Jag vill inte satsa på en dyrare utrustning, det blir för klumpigt att bära på objektiv och ett stort kamerahus när man dokumenterar vardagen som jag gör. En kamera ska rymmas i en jackficka, lätt att ta fram, och helst ska det inte väcka något uppseende när man fotar. Det här blir min tredje Nikon, den första var en svart som försvann spårlöst.





 








Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards