Alla inlägg den 5 maj 2018

Av Krister - 5 maj 2018 20:39





I förmiddags fyllde jag på diesel för 15,56 kr/litern på Preem i Rosersberg. Det är nästan en femtioöring som fattas upp till 16 kronor för en liter just nu. 

Den årliga städningen längsmed våra vägar fungerar för varje säsong, något jag uppskattar. Det ska fungera utan att vi ens tänker på det. Ofattbart vad med skräp som hamnar i dikena under ett år! 

 

Jag tänker på hur rastplatserna söder om Arlanda har sett ut under höstarna där romerna gjort upp eldar och lämnat stora mängder sopor efter sig när de brutit upp från lägren. Jag har inte sett till dem det senaste året.

Man kan ju fundera över vad det är för mekanismer som styr människor till att kasta sopor kring sig. Det gäller också kläder som stulits från klädinsamlingscontainrarna. Det som ratats ligger utspritt vida kring och förstörs av fukten. Samma sak gäller i soprum där det tycks vara helt omöjligt att få människor att källsortera.






     









Av Krister - 5 maj 2018 19:11




Fick ett uppmuntrande sms:meddelande från Blodcentralen i morse som bekräftade att blodet jag donerade i tisdags har kommit till nytta för en patient. Jag har lämnat blod sedan 2013, men det här är första gången jag fått meddelande om det. När jag fick diagnosen diabetes 2 trodde jag att det var kört för min del att lämna blod, men livsstilförändringen med kostbehandlingen som reverserar blodsockret har möjliggjort att jag kan fortsätt donera ett tag till.




 









Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards