Direktlänk till inlägg 27 juni 2018

Om kyrkofullmäktigearvodet

Av Krister - 27 juni 2018 09:07




Att tillvaron inte är som ett självspelande piano, där vi förväntar oss att det mesta ska sköta sig självt, är väl nog de flesta överens om. Igår meddelade jag vvs-firman om att jag inte fått någon faktura sedan jag fick kökskranen lagad. Jag skulle skicka personnummer och lägenhetsnummer via sms för att få det på rotavdrag, om jag minns rätt har jag redan skickat uppgifterna. 


Fick lönebeskedet från Svenska kyrkan igår, alltså arvodet för det senaste sammanrädet som förtroendevald kyrkofullmäktigeledamot. Bankkontonumret till mitt personkonto stämmer inte, har försökt ringa pastorsexpeditionen, men möts av en telefonsvarare som hänvisar till gällande öppettider. Arvodet ligger på 300 kronor för varje sammanträde, sedan tas en preliminär skatt ut på 90 kronor och så ska partiet ha sina 45 kronor. Kvar återstår blygsamma 165 kronor, och det är den struntsumman jag ska upplåta min tid att ringa kyrkan om. Får se om någon ringer upp mig.


De här uppdragen tar man inte för pengarna, jag skulle nog hellre sett att det inte betalades ut något arvode alls förutom reseersättning. Samtidigt känns det lite stickande när man vet att riksdagspolitikerna höjer sina feta arvoden som beslutas i någon nämd de själva tillsatt och som höjs en eller några gånger per år.

Är det någon som vet vad Sverigedemokraternas Kalmarpolitiker som skriver här på Bloggplatsen lyfter i politikerarvode?






 








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Krister - Måndag 15 april 21:40


    Det är mycket fysisk rörelse just nu. Träningspasset igår kväll och i eftermiddags simmade jag med N i Märsta. Det var ett fåtal besökare på eftermiddagen. Beställde en schnitzelburgare på Centrumgrillen i Märsta centrum efter simpasset. N to...

Av Krister - Söndag 14 april 23:06

    Deltog i förmiddagens högmässa med prostvisitation i Märsta pastorat. Kontraktsprosten besökte kontraktets församlingar med uppdrag av biskopen och domkapitlet där Anders Johansson uträttade kontrollbesök. Mässan satte slutpunkt på visitation...

Av Krister - Lördag 13 april 18:29


    Vi tog lördagsfikat på Waynes i Väsby köpcentrum vid middagstid, scones med färskost och sylt till latten. Inledningsvis gråmulet väder, regnstänk och solglimtar under kvällen. Mellan tolv och 9,5° plusgrader visade termometern under de timma...

Av Krister - Fredag 12 april 23:18

    Deltog i den obligatoriska repetitionsutbildningen för nämndemän i Förvaltingsrättens lokal i Tegeludden på förmiddagen. Eftersom jag var så pass tidigt ute, deltog jag i kursen innan. Annars var det halvtolv som gällde.   Ställde bilen p...

Av Krister - Torsdag 11 april 23:28

    Körde några maskiner tvätt på förmiddagen och tog ett simpass i Märsta med N på eftermiddagen. Simhallen var välbesökt, det brukar annars vara rätt lugnt.    Beställde en Texas Bacon Chicken Royal på BK i Rosersberg på återvägen till Täby...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards