Alla inlägg under juni 2018

Av Krister - 5 juni 2018 17:22




Det är betänkligt hur olika vi ser på säkerheten. Nära hälften av medborgarna vill hellst varnas för fara via sms, snarare än via det klassiska utomhusalarmet "Hesa Fredrik". Sms föredras också av SOS Alarm själva, och det finns tankegångar om att reformera varningssystemet. Allt enligt gårdagens Metro.

Det ena systemet behöver ju inte utesluta det andra. Jag tror ju mer på Hesa Fredrik än sms-meddelanden vilket beror på att jag ser en flygsignal som tekniskt tillförlitligare. Det mesta är väl uppkopplat till den osäkra digitala it-tekniken, så man får nog förvänta sig en total samhällskollaps där i stort sett det mesta av samhällsfunktionerna sätts ur spel.




 






Av Krister - 4 juni 2018 21:59



Lägger ut några bilder från Solbrännan restaurangkafé i Österskär utanför Åkersberga i eftermiddags. Dessvärre glömde jag kvar kamera och plånbok så jag brådskade tillbaka efter ett mobilsamtal från någon vänlig själ som hade tagit hand om det kvarglömda. Jag måste komma ihåg att lägga det jag bär på synligt för ögat nästa gång eller hitta en annan lösning. Det blåste friskt ute vid vattnet med rätt så behaglig värme, men kallt om benen nu ikväll med shorts.


Ringde Vårdcentralen i förmiddags om diebetestestremsorna jag beställde förra måndagen, men inget meddelande från Onemed har kommit, de brukar vara snabba med leveranserna. Skickade ivarjefall iväg läkarintyget till Transportstyrelsen med posten idag.






            






 

Av Krister - 3 juni 2018 21:48



Det har nog inte hänt mig tidigare att jag satt mig i bilen med en utetemperatur på trettiosju plusgrader i direkt solljus som jag gjorde i Sundbyberg idag vid ettiden.  Man måste öppna både baklucka och bildörrar för att få in svalare luft i bilen. Jag skulle vattna växter och gräsmatta nu ikväll, men det drog över ett rejält åskmoln med regn mot kvällen i området kring Sigtuna med omnejd, så nu slipper jag det. Åskmoln ser dramatiska ut när de tornar upp sig i horisonten lite hotfulla.


Jag tänker alltid på Jesu snara återkomst när jag ser ljuset som bryter igenom de mörka molnstoderna. Bild från åkerlandskapet på gamla E4 i höjd med Alsike kloster ungefär.






     






Av Krister - 2 juni 2018 23:31




Det blir ett sent inlägg. I parkeringshuset i Sollentuna galleria visade displayen i bilen på trettiofem plus i tolvtiden, men annars har det varit som mest uppåt tjugonio grader på eftermiddagen ute vid Arlanda. Det var rätt mycket folk i dag sett till antalet uppställda bilar i parkeringshuset. Har gjort en del inköp och vistats ute på Ängsjö friluftsgård i Järfälla kommun, och så en tur till Täby mot kvällen. I bild chokladmoussebakverk till kaffet i Sollentuna på förmiddagen. Skönt att sitta ute och lapa sol på takterassen. Nyinförskaffade eccoskor med snabbsnörning, "quicklace". Rätt så svala då ovansidan är av nätmaterial.





     







Av Krister - 1 juni 2018 23:02



Färgen i en av färgpatronerna i Epsonskrivaren har tagit slut, det väcker irritation då det inte gick att göra några kopior som jag behövt göra idag. Priset på patronerna ligger så vansinnigt högt. Nu är det den ljusblå patronen Cyan 29xl som ska bytas och kostade 269 kronor för en förpackning. Tidigare fick man bonus när man skickande in de tomma patronerna vid köp av nya på Elgiganten, men nu är det slut med det. 

Tvättade bilen på OKQ8 Säby söder om Uppsala och fyllde på diesel på Preem intill. Det såg ut som åskmoln i horisonten, det behövs regn nu.


Brukar blanda rostade kokoschips som innehåller 1,8 g kolhydrater per 100 g från Ica i den naturella yoghurten. Och så blåbär som innehåller rätt mycket kolhydrater tyvärr, nu med belgiska jordgubbar den här gången.

Gjorde träningspasset på förmiddagen, vikten låg på 81,6 kg. Blodsockret låg på fastande 5,7 mmol/L i morse, kan ligga lite lägre. Jag får inte äta så sent på kvällarna om jag ska hålla mig på en hyfsad viktnivå.





       







 


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards