Alla inlägg den 2 augusti 2018

Av Krister - 2 augusti 2018 14:20




På väg ner till gymmet vid middagstid var det en personbil som körde mot rött i t-korsningen utanför mitt bostadsområde. Med en kraftig inbromsning, däckskrik och oset från bränt gummi saktade bilföraren in och fortsatte som om inget hänt. Jag hade ingen direkt fart och tur var väl det. Lite osäker blir man efteråt. Det kan hända att man mot all förmodan reagerat fel och kört mot rött.

 

Den svala konditionerade luften i träningslokalen fläktade behagligt, men den höga luftfuktigheten var det sämre med. Jag kortade ner passet idag, men bastade en stund efteråt ändå. Jag vägde in mig på 80,3 kilogram. Det var väl det poitiva idag.






 





Av Krister - 2 augusti 2018 09:51




Verkstadskillen frågade mig igår om jag var förtidspensionär, men fick inget riktigt svar på varför han ställde frågan. Jag har fått samma fråga vid badhusbesöken, men där är det mer legitimt att ställa frågan.

Hursomhelst väcker det känslor. Fick ett reklamerbjudande som femtiofemplussare från ett optikerföretag för några år sedan och som fick mig att fundera över min ålder. Det kan hända att det har med att för- och eftermiddagar vissa dagar iveckan ofta är jobbfria. En kompis sa att jag såg ut som femtio ungefär, om jag nu ska ta det på allvar. Jag närmar mig pensionsåldern, och har tänkt på att söka deltidspension nästa år och jobba med det jag har, men inte lika mycket som tidigare. 


När jag satt bakom bussratten i linjetrafiken en gång i tiden var det samma SL-biljett för pensionärer som för hundar med den skillnaden att hundbiljetten skulle snedstämplas och gällde i tre timmar. Det kunde hända att det slog slint och jag frågade passageraren om det var hundbiljett som skulle lösas. Numera är ju både stämplar och kontanter borttagna och bra det.


Blodsockret låg på 6,7 mmol/L i morse, vilket är på gränsen, men jag åt väl för många fullkornsrån igår kväll. Igår morse låg nivån på låga 5,3. Utomhustemperaturen ligger just nu på 25 °C och det känns svalt och fuktigt i lägenheten, på gränsen till att jag fryser.


Var in på www.sosalarm.se  och kunde konstatera att det finns 13st. ärenden som klassificeras som Brand i terräng just nu, och inga viktiga meddelanden till allmänheten utfärdade(VMA). Det ser ut som om att det går åt rätt håll.












Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards