Alla inlägg den 6 augusti 2018

Av Krister - 6 augusti 2018 18:44





Tränade idag i sällskap med en person som inte alls var motiverad av röra på sig, men ville få användning av gymkortet innan giltigheten löpte ut.

Han kom och gick i sina gångkläder och var klar med träningen långt innan jag var klar med min. Eftersom jag simmade i lördagskväll, kände jag av det idag i musklerna och tog igen mig nu under eftermiddagen.

Tog några bilder från Rosersbergs slott senare i eftermiddags. Bronsskulpturen på slottsgården som jag kallar för "rondellhunden" föreställer förmodligen en graciös italiensk vinthund, men skulptören är fortfarande okänd för mig, har försökt söka på nätet men inte funnit någon information. Sommarkafét är stängt måndagar, men det var ändå inte läge för en fika. 






 

   


 










Av Krister - 6 augusti 2018 07:39





Snart är den knastertorra och brandbenägna sommaren med alla dessa skogbränder ett minne blott, eller kanske inte.

Jag har känt oro över den okontrollerade skogsbränderna och landets knappa brandbekämpningsresurser. Man kanske istället skulle ha bättrat på solbrännan, lapat sol på stranden och badat som aldrig förr. Shit happens, fånga dagen, vi lever bara en gång. 


Hur vädret ser ut i framtiden vet vi inget om. Vårt brandförsvar kommer att hotas av nya nedskärningar, tro mig. För att höja brandberedskapen måste det till skattehöjningar, och slopandet av jobbskatteavdragen. Men att bara nämna ordet skattehöjning känns som att svära i den marknadsliberala kapitalistkyrkan. Kapitalistsatan skrattar i sitt inferno och världen står i brand och översvämmas av vattenmassorna.


Idag blåser det mellan nord och nordvästlig vind över Mälardalen. Planen lyfter efter vindriktning. När det blåser nordliga vindar hör jag lätta vibrationer i fönsterrutan och det lågmälda dova mullret från starterna.

Hämtade en vän som skulle med Londonplanet nu mot eftermiddagen. Hade tvättiden på morgonen så tiden till att hämta blev tight, men vi hann i tid ändå till incheckningen.





   








 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards