Alla inlägg den 7 augusti 2018

Av Krister - 7 augusti 2018 19:52




Var in till Clas Ohlson och köpte ett kromat duschhandtag med slang för en hundralapp idag. Det är standardanslutningar så det är lätt att byta själv, och ingen större summa det handlar om. Man kan kosta på sig nöjet att byta oftare, men materialet kanske inte håller så värst lång tid heller innan det är dags igen.

 

Förpackningen i hårdplast är svår att öppna och man får passa sig, det är lätt att skära sig på de vassa kanterna. Personalen sa att jag skulle titta noga först för att göra en bedömning om kopplingarna passade innan jag öppnade förpackningen. Underförstått får varorna reas ut om de återlämnas i brutna emballage.  

Det tidigare handtaget i vit plast höll fortfarande, men såg tråkigt ut och hade inga extra funktioner. Vit plast gulnar också med tiden och förmodligen har materialet hängt med sedan renoveringen i början av nittiotalet. 

Och så ett vitt duschdraperi med lodräta ljusgrå ränder med kromad stång inköpt på Jysk.

Har under en längre tid tänkt på att totalrenovera badrummet, men säljer man lägenheten vill nästa ägare ha det på sitt sätt. Och så rivs inredningen kanske ut igen och det man har lagt ner i tid och pengar på renoveringen känns meningslöst.






 



Av Krister - 7 augusti 2018 08:21




Slog mig ner på uteplatsen en kort stund i sjutiden i morse med en kopp kaffe, men luften kändes kall, det börjar luta mot höst nu. Termometern visade på femton plusgrader. Det var sagt att jag skulle besöka verkstaden nu vid åtta, men meken var sjukskriven, bromsskivorna hade i varjefall kommit. Det blir en annan dag iveckan, jag brukar inte ange någon bestämd tid när här på bloggen om vad som komma skall. Det gnisslar lite om vänster bakhjul, men jag vet ju orsaken till det.


I morse visade blodsockret på 6,1 mmol/L. Inget att skryta över, men överstiger ändå inte den oacceptabla sjugränsen för mig som diabetes 2 bärare. Kostbehandlar man sin reverserade åldersdiabetes med att hålla nere på kolhydrater och sockerintaget, så är det inte så mycket att tillägga. Igår bytte jag ut batteriet i blodsockermätaren. Hade ett nytt hemma. Teststickorna i plastburken som de förvaras i kasserades i förra månaden då locket inte var ordentligt tillslutet. Det hade kanske att göra med värmen och den höga luftfuktigheten.


Min kostbehandlade diabetestvåa innebär inte något negativt, snarare tvärt om. En rejäl viktminskning på över tjugo kilo och fina hälsovärden är resultatet av ändad livsstil med kostomläggning genom LCHF. Jag tar varken insulin eller tabletter, och kan heller inte se några andra kroppsliga försämringar som skulle orsakas av diabetesen. 




 











Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards