Alla inlägg den 15 augusti 2018

Av Krister - 15 augusti 2018 15:00





Våtrum är nog de mest aggressiva miljöer man kan tänka sig. Skaffade mig ett nytt Svedbergs spegelskåp från Bauhaus i plåt till badrummet, det gamla har blivit rostangripet i fogarna. Badrumsskåp i trä är inte så motståndskraftiga för väta och fuktangrepp de heller.

Det nya skåpet hoppades jag skulle vara identiskt med det gamla, bara att sätta upp, inga nya hål skulle göras. Men så lätt var det inte, det har hänt mycket med plåtkonstruktionen på kanske trettio år. Något mindre i storlek,  fyra skruv skall förankras i väggen och ytterligare fyra mindre i spegelglasen där det tidigare har behövts två som satt i de för nittiotalet typiska förgyllda plastknopparna. 

Bilmekanikern jag anlitar borrade två nya hål i plåtskåpet, så nu hänger det där det ska med två stjärnplåtskruv.

 

Det här med att få den här typen av småjobb flxade som två hål i en låda, kan faktiskt vara en knepig historia om man inte har en borrmaskin hemma med lämplig borr. Var vänder man sig?  Först så tänkte jag faktiskt åka tillbaka med skåpet till inköpsstället.






 





 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards