Direktlänk till inlägg 21 augusti 2018

Sats och medlemsvården

Av Krister - 21 augusti 2018 15:22





I och med att jag ändrade autogirot från den ena till den andra banken drogs inte den första avgiften från kontot till Sats som det var tänkt förra månaden. Det har fungerat klanderfritt med autogirot sedan jag tecknade medlemsskapet på Sats för tolv år sedan.

Det blir intressant när det självspelande pianot inte fungerar som förväntas av det. Tillmötesgåendet prövas, tålamod och ställningstagande, och hur problemen reds ut.


För att göra historien kort fick jag först en betalningspåminnelse och sedan ett inkassokrav från Lidorff. Några samtal däremellan med personalen på träningscentet utan någon acceptabel lösning på problemet. Jag betalande in inkassokravet med tilläggsavgifter till Lindorff för att undvika betalningsanmärkning.


Ringde slutligen Sats kundservice idag och tänkte avsluta medlemsskapet för gott. Personen jag pratade med frågade vad som var orsaken, vilket fick mig att skjuta upp beslutet. Förseningsavgifterna från inkassobolaget kommer att återbetalas i nästkommande autogiroöverföring.

 

Ringde också Lindorff för att få det bekräftat att skulden var betald. Jag tycker ju att Sats kunde bjussa på träningsavgiften vid den här typen av händelser.

Sats ägs sedan 2013 av riskkapitalbolaget Altor som i sin tur har intressen i Lindorff.






 









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Krister - Måndag 22 april 21:54


  Under eftermiddagens sammanträde i socialnämnden fick vi instruktioner hur vi redovisar våra arvoderade uppdrag genom självinloggning, självrapportering för förtroendevalda. Månadsrapportering, ekonomiskt utfall det första kvartalet av årsbudgete...

Av Krister - Söndag 21 april 22:52

    Ställde upp som extra kyrkvärd på förmiddagen. I dag spisades en kryddig kycklingsoppa med rotfrukter och grönsaker efter högmässan.   Fikade på konditori Kardemumma i Täby kyrkby med N i fyratiden, handlade på Coop Danderyd och tog igen...

Av Krister - Lördag 20 april 21:58

  Ställde upp som timvikarie på motivationsboendet  mellan 14-20. Det blir det sista arbetspasset i april.  Tog lördagsfikat på det för dagen välbesökta Kardemumma vid middagstid, gjorde inköp på Ica Kvantum i Väsby centrum. En 500 g keso, 125 g ...

Av Krister - Fredag 19 april 22:27


  Min yngsta syster brukar sällan ringa om det inte händer något oförberett inom familjen. Brorsan ska opereras akut och har drabbats av blodförgiftning.    Träffen i eftermiddag i Gränbystaden, ställdes in. Jag fick tid över till ett hembesök ...

Av Krister - Torsdag 18 april 22:28


    Den nordostliga vinden kändes råkall idag. Steg upp i halvsextiden för att hinna med pendeln från Märsta till Sollentuna tingsrätt i tid. Dagens tre huvudförhandlingar gällde penningtvättsbrott, bedrägeri, ofredande och grov rattfylla där den...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards