Direktlänk till inlägg 21 augusti 2018
I och med att jag ändrade autogirot från den ena till den andra banken drogs inte den första avgiften från kontot till Sats som det var tänkt förra månaden. Det har fungerat klanderfritt med autogirot sedan jag tecknade medlemsskapet på Sats för tolv år sedan.
Det blir intressant när det självspelande pianot inte fungerar som förväntas av det. Tillmötesgåendet prövas, tålamod och ställningstagande, och hur problemen reds ut.
För att göra historien kort fick jag först en betalningspåminnelse och sedan ett inkassokrav från Lidorff. Några samtal däremellan med personalen på träningscentet utan någon acceptabel lösning på problemet. Jag betalande in inkassokravet med tilläggsavgifter till Lindorff för att undvika betalningsanmärkning.
Ringde slutligen Sats kundservice idag och tänkte avsluta medlemsskapet för gott. Personen jag pratade med frågade vad som var orsaken, vilket fick mig att skjuta upp beslutet. Förseningsavgifterna från inkassobolaget kommer att återbetalas i nästkommande autogiroöverföring.
Ringde också Lindorff för att få det bekräftat att skulden var betald. Jag tycker ju att Sats kunde bjussa på träningsavgiften vid den här typen av händelser.
Sats ägs sedan 2013 av riskkapitalbolaget Altor som i sin tur har intressen i Lindorff.
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |||
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | |||
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | |||
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | |||||
|