Alla inlägg den 24 augusti 2018

Av Krister - 24 augusti 2018 10:01





Slog oss ner på Wayne´s Coffee på Outleten i Barkarby i måndags. Man kan välja meller mörk- eller mellanrostat bryggkaffe vilket jag tycker är bra för oss som föredrar ett mörkare smakrikare kaffe. I födelsedagpresent fick jag några chokladsorter som känns lite problematsiskt att äta eftersom kakaoinnehållet ligger på 70 procent, på gränsen i kolhydrat- och sockerhänseende och med tanke på blodsockret.

Marabou Premium Fin 70% kakao har en söt påträngade eftersmak som tar över det mesta och smakar inte det minsta bittert, inte ens kakao i eftersmaken vilket den borde göra för att vara en mörk sort. Men jag gillar portionsbitarna på 10 gram, passande att ha med sig när inte fiken har något som faller i smaken. Innehållsförteckningen visar på att en ruta innehåller 3,2 gram varav sockerarter 2,8 gram, rätt okej om det bara blir som högst två bitar åt gången.


Hollies är en av klädesbutikerna på outleten i Barkarby som funnits på marknaden sedan sextiotalet. Jag köpte en svart Hollies Stockholm skinnjacka med metalldragkedja i femtiotalsstil i butiken för många år sedan i storlek 3xl. Lite väl ledig för mig nu, men jag bär den med en tjock tröja under. Utbudet av skinnjackor är inte lika stort som förr, det har kommit in mer damkläder i utbudet. Annars ser man hur butiker kommer och går, jag minns när jag köpte cd-skivor på CD-outlet som är ett passerat kapitel nu när det är så lätt att ladda ner från internätet. Den enes bröd, den andres död.

Lägger in några bilder från måndagen, en rätt behaglig sensommardag, men lite kyligt för att sitta ute tyckte mitt sällskap.





            

      


 


   




Av Krister - 24 augusti 2018 09:06




Stockholms läns landsting skickade ut ett brev igår där vi över sextio har möjlighet att provta oss då det gäller cancer i tjock- och ändtarmen, den näst vanligaste typen av cancer hos kvinnor och män. Inget roligt ämne att ta upp, men jag är tacksam över att möjligheten finns att upptäcka den här typen av kräfta i tid och bota den i ett tidigt skede.






 







Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards