Alla inlägg den 29 augusti 2018

Av Krister - 29 augusti 2018 20:15





När en person i min vänskapskrets klipper sig så påminner det mig om att det är dags för min del att göra det också, rätt bra faktiskt. Nu var det fyra månader sedan sist. Den här gången valde jag en annan salong i köpcentrat i närheten där jag bor i samband med att jag handlade på Ica. Det kostade 260 kronor och frisören gjorde ett bra jobb. Det finns frisörer som tar tre hundra kronor och slarvar.

Det är trist att de inte spänner en papperskrage runt halsen när de klipper, jag fick ställa mig under duschen direkt när jag kom hem för att det kliade så pass efteråt av de korta vassa hårtråna som kryper in under skjortan.


Köpte en hel back buteljerat Loka mineralvatten på Willy:s i Arninge idag. Tungt att bära förstås, men det är det värt. Handlade med kontanter i grillkiosken i Vaxholm också, så det är på rätt linje, absolut.

Lägger ut några bilder därifrån från dagens besök. Det är fortfarande turistsäsong med kö inne i glassbutiken. Sensommaren är fantastisk, känn rosdoften.






         







Av Krister - 29 augusti 2018 07:19




Vad är tid? - Kanhända var det den frågan som skulle väckas när jag som betraktare besökte vattentornet i Gimo igår. Stannade till i det lilla bruksamhället på väg upp till Östhammar vid den Uppländska kusten. Många av vattentornen ser likadana ut, liksom gjutna ur samma form. Det målade korset på en av väggarna förvandlar rummet med de höga betongpelarna till en känsla av katedral. "Den man är är man".






             



 



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards