Alla inlägg den 3 september 2018

Av Krister - 3 september 2018 20:52






Kände att jag fick göra en rejäl uppoffring idag när en vän ville se hemtrakterna i Eskilstunas förorter, det rörde sig om fyra adresser. Eskilstuna har jag besökt ett antal gånger genom åren, senast förra året i juli. Det är en rätt trist stad, den här gången med bullrande gatuarbeten, dessutom testades signalen för allmän fara, "Hesa Fredrik", vilket förvisso är bra. 


Utbudet av kaféer kunde ha varit bredare i stadskärnan, och då menar jag riktiga konditorier. Mycket folk i rörelse och skolungdomar som trängdes med mödrar och barn på Mc Donalds i centrum. Uppåt tjugotre plusgrader och mer. Det var hett i bilen när solen låg på och så luftfuktigheten.

Jag gillar Carl Milles bronsskulptur "Guds hand" i stadsparken. Och så den för våra breddgrader märkvärdiga solterassen.


Stannade till vid Aspö handel för en fika som kostade en tia på återresan via länsväg 55. Har aldrig varit in där tidigare. Vägen är lika vacker som påfrestade med många fartkameror, och så klaffarna som var uppfällda på Hjulstabron på ditresan.

En bil hade kört mot trafiken på motorvägen utanför Märsta i halvfem-tiden som orsakade trafikolyckor och långa köer på återresan.

Jag missade motorvägsavfarten utanför Enköping till Stockolm två gånger och måste vända på väg mot Västerås. Skyltningen är väl inte den bästa. 







             







Av Krister - 3 september 2018 11:09






Kilometerräknaren i Kian slog om till fyrtiosjutusen mil igår. Trots många körda vagnkilometrar anses bilen vara i bra kondition. Har man pengar till det 

pågående rullande underhållet är det inga problem. Märkte i förrgår att sprinten som håller nyckelämnet på plats i fjärrkontrollen har lossnat och metallen har fått sprickor. Tog den nya fjärrkontrollen som jag hade liggande och får väl betälla en ny när jag orkar, och har den gamla i reserv så länge. Den förra fjärrkontrollen gick i bitar.

Ni ser nog sprinten som sticker ut i bild. Det går inte att fälla in nyckelämnet i dosan i det tillståndet. Jag har haft Kian i åtta år nu, tog ut den ny den första september 2010.







 



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards