Alla inlägg den 4 september 2018

Av Krister - 4 september 2018 13:32





Gjorde efterkontrollen på Bilprovningen vid middagstid och fick bilen godkänd, så nu slipper jag tänka mer på det. Eftersom verkstaden ombesörjde den första kontrollen vet jag inte vad det kostade, men jag gissar på 395 kronor och så efterkontrollen av styrleden för 280 kronor idag. Besiktningsmannen frågade om framvagnen var inställd, det finns kanske inte instrument som kan avläsa sådant, men det görs ju i samband med fyrhjulsmätningen. Det var lugnt på Bilprovningen, jag var den enda som var där. Konkurrensen är stor, och jag kan inte fatta hur det går ihop sig ekonomiskt. Jag ser sällan några fordon uppställda utanför Opus heller.

Man kan inte påstå att det har blivit lägre avgifter som Alliansregeringen gick ut med när de avreglerade Bilprovningen av marknadspolitiska och

idéologiska skäl. Däremot kan de kapa åt sig marknadsandelar genom att släppa igenom fordon med brister för att behålla kunderna.


Dieselpriset når nya rekordnivåer. Idag låg dieseln på 16,46 kronor litern.





 









Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards