Alla inlägg den 17 oktober 2018

Av Krister - 17 oktober 2018 13:53






Fick bromsoket utbytt på vänster bakhjhul mot ett nytt i går och meken kunde inte hitta något fel på höger bakhjul som jag tyckte gick varm och gav skrapljud ifrån sig vid inbromsningar. Lite gnissel hör jag fortfarande, och jag kommer att gå och känna med fingrarna på bromsskivorna ett tag framöver för att försäkra mig om att det inte är något som ligger på. Så är det att ha en äldre bil, och nya bilar är inte så mycket bättre de heller.

Färgen från Epsonskrivaren visade på gröna utskrifter, så nu var det hög tid att köpa nya färgpatroner på Elgiganten, både svart och gul var på upphällningen. 598 kronor fick jag ge för de tvår färgpatronerna den här gången.


Vad mer? Det är sällan som det uppkommer diskussioner i bastun efter träningen, men i går kväll var det ett undantag då vi kom in på politik. Det började egentligen med miljön och de multinationella storföretagens hänsynslösa skövling av urskogarna i Sydamerika. Människor dör av gifter från regnskogarna också, fick jag höra.


Vikten låg i varjefall på 79,8 kg och blodsockret visade på 4,9 i morse så jag får väl säga att jag är rätt nöjd just nu. Så här inpå höstarna brukar jag få yrsel då den kalla råa höstluften gör sig påmind, det är väl ett tecken på att man blir äldre, vilket jag har svårt att inse.









 



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards