Alla inlägg den 5 januari 2019

Av Krister - 5 januari 2019 22:24

 

 

Läkare kan inte med säkerhet fastställa om det är just fibromyalgi som jag lider av, vilket förmodligen beror på att det inte finns specifika tester som kan ställa en fibromyalgidiagnos. Jag tycker att den kroppsliga muskelsmärtan har avtagit genom åren, men när kylan kommer med blåst och hög luftfuktighet blir det svårare med smärta i nacke och hals. Kalla och dragiga lägenheter ger också andfåddhet och dåsighet om jag vistas i dem en längre tid. 


Utmattningstillståndet i början av 2001 orsakade en konstant trötthet men känner inte av den så ofta nu, men uttrycker sig fortfarande i kroppsbränna, yrsel och tinnitus vid väderomslag. Kroppen fungerar som en barometer, jag känner direkt när det är ett lågtryck på gång. Idag har tänderna gjort ont med spänningshuvudvärk som kommit och gått under dagen. Man lär sig att hantera obehagen bland annat genom träningen och livsstilsförändringen som gör sitt till. Det finns också en överkänslighet för vissa mediciner som krampar och ger hjärtklappning, liksom överkänslighet för vissa tillsatser i livsmedel. En av de värsta är Voltaren.

 

 

 


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards